Selasa, 16 Ogos 2011

Sulaman Bunga

Baru saja ambil tempahan baju Melayu anak-anak bujang kak Mai Sabtu lepas.  Sang Putri bermasam muka sebab bajunya tak ada.  Sebenarnya dah pun beli kain lain  (berbunga) untuk baju kurung kak Mai dan Dira tapi puteri ni nak juga warna biru sama macam abang2nya.  Kain lebihan baju Melayu abang2nya tu tak cukup nak buat dua pasang baju cuma boleh buat baju sahaja.Kenalah kak Mai jahitkan bajunya malam tu  juga dan kainnya cuba pasangkan dengan kan lain.  Ayahnya pula berkenan dengan kain berwarna peach jadi untuk sesuaikan dengan bajunya yang biru tu kak Mai sulamkan bunga menjalar berwarna peach juga.  Cam nilah rupanya….
Baju Dira 003
Baju Dira 002
Sekarang bajunya dah siap cuma tinggal kain jelah..dah tak sabar Dira nak cuba bajunya….kena siapkan cepatlah nampaknya…….

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...